רירית הרחם \ עיבוי רירית הרחם \ רירית רחם דקה – איך לחזק את רירית הרחם

רירית הרחם \ עיבוי רירית הרחם \ רירית רחם דקה – איך לחזק את רירית הרחם

רירית רחם דקה

עיבוי רירית הרחם – איך לחזק את רירית הרחם ?

 

מה היא עובי רירית רחם תקינה ?    מה הם הדרכים לעיבוי רירית הרחם ?

מה זה רירית הרחם ?

הרירית של הרחם,  מורכבת משכבות של רקמה ומתפקדת כחלק חשוב ממחזור הווסת ומההיריון.

תפקידיה של רירית הרחם:

הכנה להשרשה של ביצית מופרית:

במהלך מחזור הווסת, רירית הרחם מתעבה תחת השפעת הורמונים, ומתמלאת בכלי דם וחומרים מזינים.

אם ביצית מופרית אינה מוטלת, רירית הרחם מתפרקת ומתפנה דרך הנרתיק בווסת.

 

הגנה על העובר:

במהלך ההיריון, רירית הרחם מספקת סביבה תומכת ומזינה לעובר. היא יוצרת את השליה, המהווה מחסום בין האם לעובר ומאפשרת חילוף חמצן, חומרים מזינים ופסולת.

 

רירית רחם תקינה

מה הגודל של רירית תקינה ?

רירית רחם דקה, מוגדרת כרירית בעובי של פחות מ-7 מ"מ.

היא עלולה להקשות על היקלטות עוברים ולגרום להפלות.

סיבות לרירית רחם דקה

גורמים מולדים:

הפרעות כרומוזומליות

נשים עם תסמונת טרנר או תסמונת X שביר עלולות לחוות רירית רחם דקה.

מומים מולדים ברחם

מומים כמו רחם דו-קרני או רחם מחיצתי עלולים להשפיע על עובי רירית הרחם.

 

גורמים נרכשים:

גיל

רירית הרחם נוטה להפוך דקה יותר עם הגיל, כתוצאה מירידה ברמות ההורמונים.

הנקה

הנקה ממושכת יכולה להשפיע על רמות ההורמונים ועל עובי רירית הרחם.

הנקה ממושכת יכולה להשפיע על הרירית  בדרכים הבאות:

השפעות הורמונליות:

  • הורדת רמות האסטרוגן: הנקה גורמת לירידה ברמות האסטרוגן בגוף, מה שיכול להוביל לדלדול רירית הרחם.
  • עלייה ברמות הפרולקטין: הפרולקטין הוא הורמון המעודד ייצור חלב.
    רמות גבוהות של פרולקטין יכולות להפריע לייצור האסטרוגן, מה שגורם להקטנת רירית הרחם.

תת-משקל

נשים עם תת-משקל נוטות יותר לחוות רירית רחם דקה.

השפעות תת משקל על רירית הרחם:

תת משקל יכול להשפיע על רירית הרחם במספר דרכים:

השפעות הורמונליות:

  • ירידה ברמות האסטרוגן: תת משקל יכול להוביל לירידה ברמות האסטרוגן בגוף, מה שיכול לגרום לדלדול רירית הרחם.
  • שינויים ברמות ההורמונים האחרים: תת משקל יכול גם להשפיע על רמות הורמונים אחרים המעורבים בוויסות המחזור החודשי ובבריאות הרבייה, כגון פרוגסטרון וLH.
    שינויים אלה יכולים להוביל לדימום לא סדיר, אי פוריות ואף הפסקות וסת.

השפעות פיזיולוגיות של תת משקל על עובי הרירית

  • חוסר שומן גוף: שומן גוף חיוני לייצור אסטרוגן.
  • תזונה לקויה: תזונה לקויה יכולה להוביל לחוסר בחומרים מזינים חיוניים הדרושים לבריאות הרבייה, כגון ברזל, חומצה פולית וויטמין D.
    חסרים אלה יכולים להשפיע על ייצור הורמונים, בריאות כלי הדם וזרימת הדם לאזור האגן, מה שגם תורם לדלדול רירית הרחם.

 

פעילות גופנית מאומצת

פעילות גופנית מוגזמת עלולה להשפיע על רמות ההורמונים fsh ו – lh ועל עובי רירית הרחם.

השפעת פעילות גופנית מאומצת על הפרשת הורמונים מבלוטת ההיפופיזה:

פעילות גופנית מאומצת יכולה להשפיע על הפרשת הורמונים מבלוטת ההיפופיזה במספר דרכים:

1. שחרור קורטיזול: פעילות גופנית מאומצת גורמת לשחרור מוגבר של קורטיזול, הידוע גם כהורמון לחץ.

קורטיזול מדכא את הפרשת הורמונים אחרים מבלוטת ההיפופיזה, כולל הורמון גדילה (GH), הורמונים הממריצים את בלוטת התריס (TSH), והורמון מגרה זקיק (FSH).

2. שינויים ברמות הדופמין וסרוטונין: פעילות גופנית מאומצת יכולה להוביל לעלייה ברמות הדופמין וסרוטונין, נוירוטרנסמיטרים במוח.

עלייה זו יכולה להשפיע על הפרשת הורמונים מסוימים מבלוטת ההיפופיזה, כגון הורמון גדילה (GH) ופרוlactin.

3. השפעה על זרימת הדם: פעילות גופנית מאומצת יכולה להשפיע על זרימת הדם לבלוטת ההיפופיזה.

שינויים אלה בזרימת הדם יכולים להשפיע על אספקת החמצן והחומרים המזינים לבלוטה, מה שיכול להשפיע על הפרשת הורמונים מסוימים.

חשוב לציין:

  • השפעת פעילות גופנית מאומצת על הפרשת הורמונים מבלוטת ההיפופיזה תלויה במספר גורמים, כגון עצימות ומשך הפעילות, רמת הכושר הגופני של האדם ומצבו הבריאותי הכללי.
  • פעילות גופנית מתונה, לעומת זאת, ידועה כבעלת השפעות חיוביות על בריאות המוח והגוף, ויכולה אף לתרום לאיזון הורמונלי.

 

צלקות ברחם

צלקות כתוצאה מניתוחים, גרידות או הלידות קשות עלולות להשפיע על עובי רירית הרחם.

הידבקויות ברחם

הידבקויות הן רקמות צלקתיות שעלולות להיווצר ברחם כתוצאה מניתוחים, דלקות או זיהומים.

טיפולים הורמונליים

נטילת גלולות למניעת הריון או טיפולים הורמונליים אחרים עלולה להשפיע על עובי רירית הרחם.

תת-פעילות של בלוטת התריס

חולשה בפעילות של בלוטת התריס עלולה להשפיע על רמות ההורמונים ועל עובי רירית הרחם.

איך לחזק את רירית הרחם בצורה טבעית ?

 

תוספי תזונה:

  • ויטמין D: מחקרים מסוימים מצביעים על כך שוויטמין D עשוי לסייע בעיבוי רירית הרחם.
  • שמן זרעי פשתן: שמן זרעי פשתן עשיר בחומצות שומן אומגה 3, שעשויות לסייע באיזון ההורמונים ובעיבוי רירית הרחם.

 

צמחי מרפא לעיבוי רירית הרחם:

  • מרווה
  • ג'ינסנג סיבירי

 

דיקור סיני לעיבוי הרירית

לטיפול בדיקור סיני, יש את הדרך המיוחדת שלו, בה הוא מסייע לצמיחת האנדומטריום – רירית הרחם .

כדאי לבקר במאמר – דיקור סיני לפוריות

רירית רחם דקה מה עושים ?

שווה שתכירו:

                                             אבחון אירידיולוגי לפוריות

                                               אבחון דרך העין

אירידיולוגיה – gonenclinic –  ע. גונן 054-8422566

 

קשתית העין מגלה לנו ממצאים רבים, שמסייעים לטיפול בפוריות

איך זה עובד ?

באבחון דרך גלגל העין, אנו רואים כיצד מערכות הגוף השונות פועלות כולל חילוף חומרים והמצב הרגשי,

וכך אנו ניגשים באופן מושכל לטיפול בבעיות פוריות.

ניתן לקבל טיפול טבעי להפרעות כגון:

רירית רחם דקה, ספירת זרע נמוכה, מחזור ארוך וביוץ מוקדם, שחלות פוליציסטיות, פרוגסטרון נמוך, פרולקטין גבוה ואי פריון מסיבה לא ידועה.

כמו כן, טיפול טבעי להצלחת הפריה חוץ גופית – IVF

האבחון האירידיולוגי משמש אצלי ככלי אבחון רב עוצמה לבעיות בריאות שונות, ובפרט בטיפולי פוריות טבעיים.

   ע. גונן – אירידיולוג ומומחה לטיפול טבעי בפוריות

 

הריון זה טבעי

בואו לגלות את הדרך שלכם להריון טבעי

טיפולי פוריות טבעיים אצל ע. גונן 

054-8422566

[email protected]



התוכן באתר אינו מיועד להיות תחליף לייעוץ רפואי
צרו קשר, אשמח לעזור
שתפו
אולי יעניין אותך גם
צרו קשר, אשמח לעזור
דילוג לתוכן